موجودی و قیمت محصولات بروز است، قبل از خرید نیازی به هماهنگی نیست. ساعت کاری فروشگاه پنجشنبه 6 اردیبهشت از ساعت ۱۲ظهر تا ۸شب است.

راهنمای خرید اسباب بازی

بازدید: 1,203 بازدید

راهنمای خرید اسباب بازی

نیاز به بازی و خرید اسباب بازی ، یکی از نیازهای مهم و اساسی کودکان است که تاثیر به سزایی در مراحل رشد و شخصیت آنها دارد .طبق نظر روانشناسان ، چنانچه مراحل اولیه رشد به خوبی شکل گرفته باشد.

در دوران های بعدی ، کودک دچار اختلال نخواهد شد .بازی کردن برای کودکان همانند آب است برای ماهی برای زندگی کردن .کودکان بدون بازی نمی توانند به رشد متعادل و سازنده ای دست یابند.

بازی کردن با اسباب بازی ها ، شوق زیستن را در آنها بر می انگیزاند و بسیاری از مهارت ها و توانایی های جسمی ، حسی و ذهنی کودک در فرآیند بازی شکل می گیرد .بازی ، کودک را برای دنیای واقعی آماده  می کند و او را با نقش های مختلف اجتماعی آشنا می سازد .اسباب بازی ها ، باید متناسب با ویژگی های سنی و توانایی های جسمی و روانی کودک در نظر گرفته شود تا علاوه بر رفع کنجکاوی های او ، موجب تقویت هوش و قوه تخیل او نیز شود .

اسباب بازی چیست ؟

اسباب بازی ، وسیله ای برای بازی کردن کودکان است  .نوعی شی ء قابل لمس و واقعی که با کودک سازگاری کامل و متناسب با طبیعت آنها است .این وسیله ها ، در حالی که اوقات سرگرم کننده و لذت بخشی را برای آنها فراهم می نمایند ، شکوفایی استعدادها و خلاقیت آنها را نیز در بردارد .اسباب بازی ها ، ریشه ما قبل تاریخ دارند .در زمان های قدیم ، کودکان برای خود عروسک درست می کردند .در حال حاضر ، این بازی ها ، توسط سازندگان تولید شده و در اختیار کودکان قرار می گیرد .

اهمیت اسباب بازی ها  :

اسباب بازی ، وسیله ای برای رشد و  شکوفایی احساسات کودک و راه مناسبی برای پرورش هیجان ها و عواطف آنها است .

وسایل بازی ، ابزاری در رشد و تحول کودکان ، بوده و تصورات آنها را گسترش می دهد و توان خلاقیت را بالا می برد .اسباب بازی ، وسیله ای برای وقت گذرانی نیست ، بلکه شغل کودکی است .لذا باید بازی کردن آنها با اسباب بازی  ، به عنوان جدی ترین فعالیت  شناخته شود .هم چنین ، در شکل گیری شخصیت کودک ، سهم به سزایی دارد .

در یادگیری و تقویت مهارت های اجتماعی ، تاثیر فوق العاده ای دارد و ابزار حضور والدین ، در دنیای کودکان به شمار می آید .اسباب بازی ، عوامل شادی و نشاط کودک را فراهم کرده و ابزاری برای یادگیری است .در شکل دادن تمایلات عاطفی و روانی کودکان ، نقش مهمی را اسباب بازی ها ایفا می کنند .بچه ها ،اسباب بازی را موجود جانداری می بینند که با او دوست می شوند ، با او صحبت می کنند و نگرانی های خود را را او در میان می گذارند.

لازم به ذکر است که اسباب بازی ، نوعی پناه کودک در لحظات سختی است که به او پناه می برد .در راستای بازی کردن با اسباب بازی ، کودک داستان خلق می کند و وارد دنیای تخیل می شود .و در آخر ، مهم ترین اهمیت اسبا بازی ، لذتی است که از بازی کردن با آن می برند .

تفاوت اسباب بازی با اسبابِ بازی :

کودکان برای بازی کردن به هر وسیله ای متوسل می شوند .گاهی این وسیله ممکن است یک قاشق باشد که با آن بر روی قابلمه ای می کوبد و از صدای آن لذت می برد ، یا چادری باشد که بر روی سر خود میندازد ، یا بر روی تکه چوبی سوار شده و به خیال خود ، اسب سواری می کند .در همه مواقع لازم نیست که اسباب بازی توسط تولید کنندگان و صنعتگران به تولید رسیده باشد و ما آن را در اختیار کودک قرار بدهیم ، گاهی نیز لازم است که مربیان و والدین به وسیله هایی که اسبابِ بازی را برای کودک فراهم می کند ، توجه کنند و در اختیار او قرار دهند .روش خلاقانه استفاده از ابزارهای پیرامون و اطراف موجب می شود که کودکان با خلاقیت بیشتری بار بیایند و به محیط اطراف خود توجه بیشتری نشان دهند و با آن ارتباط برقرار کنند .

ویژگی های اسباب بازی :

  • اسباب بازی ، باید حس کنجکاوی کودک را برانگیزاند .
  • پرسش های زیادی را در ذهن کودک ایجاد کند .
  • این وسیله ها باید ، پاسخگوی حس خلاقیت کودک باشد .
  • بازی کردن ، باید مهارت ها به کودک بیاموزد .
  • متناسب با سن کودک و سطح رشدی کودک باشد .
  • وسیله های سرگرمی ، باید مهارت های کودک را به چالش بکشد و او را به فکر کردن وا دارد .
  • حواس پنجگانه بچه را تقویت کند .
  • اسبا بازی ها ، نباید کودک را به سو ی خشونت و رفتار خشن سوق دهد .
  • در انتخاب وسیله های بازی ، تعادل رعایت شود و از وسیله هایی که تحرک کودک را فراهم می کند ، استفاده کرد .
  • سرگر می های کودکان ، باید با انگیزه و پاداش مناسب در نظر گرفته شود و آنها را به سمت خود جلب کند .
  • متناسب با جنس ، ذوق و علایق کودک باشد .
  • اسباب بازی ، باید محکم و با دوام باشد .
  • کودک با وسایل بازی اش ، باید نهایت لذت را ببرد ، در حالی که  به رشد و بالندگی او توجه لازم را داریم.
  • تخیلات و تصورات کودک را گسترش دهد .
  • اسباب بازی ، باید متناسب با معیارها و ارزش جامعه ای که در آن زندگی می کنند ، باشد .

انواع  اسباب بازی ها :

اسباب بازی ها ، با توجه به تاثیرات و محتوای آنها و موقعیت هایی که برای یادگیری کودک فراهم می کند به دو دسته تقسیم می شوند :

 سازمان یافته (محدود)

سازمان نیافته (نامحدود)

اسباب بازی سازمان یافته :

اسباب بازی های سازمان یافته ، نوعی از اسباب بازی هستند که کودک کمتر به دخل و تصرف و کشف آنها می شود و بیشتر ، شکل و محتوای اسباب بازی ، در تخیل و عملکرد کودک موثر است .این گونه از اسباب بازی ها ، خود به 6 دسته تقسیم بندی می شوند .

اسباب بازی های ویژه خردسالان ( کودکان زیر یک سال)

وسایل متحرک : این وسایل از قطعات رنگی می باشند که با جریان هوا به حرکت در می آیند واین گونه وسایل باید در محدوده دید کودک آویخته شود ، چرا که رنگ های شاد آنها کودک را به خود جلب می کند و باعث افزایش قوای حسی ، حرکتی و کنجکاوی کودک می شود .

کرادل : نوع دیگری از وسایل متحرک هستند که به صورت عرضی بر روی گهواره یا تخت آویز می شوند و دارای موزیک هستند که کودک از 6 ماهگی به بعد ، به کمک آنها می تواند خود را از حالت نشسته یا خوابیده ، بلند کند .

دانک لینگ : این اسباب بازی ، از نوع آویز کردنی است که در معرض دید کودک قرار داده می شود تا آنها را ببیند و بگیر د .

جغجغه : به تحریک های لمسی و حرکتی کودک پاسخ داده و همزمان تولید صدا می کند و در انواع مختلف فشاری و حرکتی وجود دارد .

اسباب بازی هایی که توجه کودک خود را جلب می کند 

کودکانی که توجه زیادی به بازی کردن ، با اسباب بازی از خود نشان نمی دهند ، می توانید از این دسته برای آنها انتخاب کنید .این وسیله ها ، بیشترین نتیجه را با کمترین عمل برای کودک در بردارند و حواس و قوای ذهنی کودک را متمرکز می نماید .برای مثال ، می توان به آدمکی که بر روی یک فنر آویزان است و با رها کردن به حالت اول خود بر میگردد ، اشاره کرد .

 اسباب بازی هایی جهت ایجاد تحرک در کودک 

این گونه از اسباب بازی ها ، برای تمرین، تقویت عضلات ، پرورش اعتماد به نفس ، ایجاد تعادل و مصرف انرزی کودکان جای می گیرند که در زیر به چند نمونه از آنها می پردازیم .

وسایل هل دادنی و کشیدنی ، وسایل قابل غلتانیدن همانند توپ ، وسایلی که در ایجاد تعادل تاثیر دارد ، همچون الاکلنگ و راه رفتن بر روی خطی که بر زمین کشیده شده است و  نردبان و پله که می توانند از آن بالا بروند .

اسباب بازی هایی جهت تقویت

اسباب بازی هایی در این دسته قرار می گیرند که نیاز به فعالیت های دستی ، دستکاری دارند و سبب تقویت حس لامسه و حرکت ظریف انگشتان و هماهنگی چشم و دست می شود .

از جمله این بازی ها ، اسباب بازی های پیچ کردنی و نخ و مهره می باشد .

 اسباب بازی های تقویت قوه انتخاب و تشخیص

در این نوع از طبقه بندی اسباب بازی ها ، می توانیم به کودک مفاهیمی از قبیل اشکال هندسی ، تشخیص رنگ ها ، اندازه و حجم و شناسایی صوت ها را بیاموزیم . یادگیری اشکال هندسی به کمک پازل های جاگذاردنی که با مفاهیم مثلث ،دایره ، مربع ، مستطیل و … امکانپذیر است .برای تقویت حس شنوایی و پرورش آن در  کودکان ،  از وسایلی همچون طبل ، ساز ، سنتور ، سنج ، ساز دهنی و انواع ملودیک ها می توان بهره برد .به کمک چند نی یا مداد رنگی نیز می توان اندازه های کوچک و بزرگ را به او آموخت .اسباب بازی ها از قطعات مختلفی ساخته می شوند و این امر ،  در شناسایی و آموزش رنگ ها به کودک بسیار مفید و ثمر بخش است .همچنین برای تشخیص حجم ، از جند لیوان یا کاسه می توان استفاده کرد .

 اسباب بازی هایی جهت تقویت قدرت تکلم و زبان کودکان

از اسباب بازی هایی که می توان برای تقویت قدرت تکلم و زبان آنها استفاده کرد ، انواع پازل ها ، کتاب های قصه ، دو مینو و تمامی اسباب بازی هایی که موضوع برای گفتن دارند و کودک را به سخن گفتن در مورد آنها می نماید .

بسته نه تایی فیگور دایناسور سری Dinosaur World
بسته نه تایی فیگور دایناسور سری Dinosaur World

اسباب بازی های سازمان نیافته ( بدون محدودیت )

اسباب بازی هایی که در این دسته قرار می گیرند ، جزء اسباب بازی هایی هستند که کودک با ابتکار و خلاقیت خویش ، به بازی می پردازد و اشکال تازه ای خلق می کند .این وسایل بازی ، دارای تنوع بوده و به شکل های مختلف می توان از آنها استفاده کرد .ارزش این نوع بازی ها ، زیاد است ، زیرا که کودک در استفاده از آنها محدودیتی نداشته و با استفاده از نظم و ترتیبی که به آنها می دهد ، می توان به ابعاد شخصیت کودک نیز پی برد .

این دسته از اسباب بازی ، خود به سه بخش بازی های ساختنی ، تخیلی و خلاق تقسیم می شود .

الف : بازی های ساختنی

از این نوع بازی ها می توان به انواع لگو در مدل های مختلف ( کوچک و بزرگ با توجه به سن کودک ) ، آجرهای چوبی و قطعات چوبی و انواع سرامیک اشاره کرد .کودکان علاقه زیادی به کار کردن با سرامیک و قطعات چوبی دارند . می توان با قیمت مناسبی این وسایل را تهیه کرد و در اختیار آنها قرار دارد .وسایل ذکر شده ، نقش فوق العاده ای در ابتکار و پرورش خلاقیت آنها ایفا می کند .

لگو شخصیت جوکر (MASK)
لگو شخصیت جوکر (MASK)
ب : بازی های خلاق

این بازی ها ، به کودک آزادی عمل داده و آنها را موفق به حل مسئله می کند .این موضوع باعث می شود که کودک اعتماد و جسارت پیدا کند و دست به ابتکار و خلاقیت تازه ای بزند .این وسایل ، فرصت را برای آنها فراهم می نماید تا با قوه تخیل خویش ، تصمیم بگیرند و با استفاده از تصورات خود ، چیزی را ابداع کنند .بازی کردن با وسایلی از قبیل گل رس ، رنگ انگشتی ، آبرنگ و شن درای نقشه و الگوی از پیش تعیین شده ای نیست و کودکان به راحتی می توانند با آنها بازی کنند .

لازم به ذکر است که این وسایل سرگرمی و خلاق ، از موثرترین ، جذاب ترین و در عین حال ارزان ترین وسایل بازی می باشند که مورد علاقه کودکان است .

 

بسته ده تایی فیگور حشرات ( Figure Insects)
بسته ده تایی فیگور حشرات ( Figure Insects)
ج : بازی های تخیلی

تخیل ، در واقع به فعالیت های عالی ذهن گفته می شود که اشیاء و حوادث را در ذهن خلق می کند بدون اینکه از داده های حسی کمک بگیرد .به عبارت دیگر ، ذهن هنگام تخیل ، روابط تازه ای را ایجاد و آنها را به شکل هایی در می آورد .کودکان دارای قوه تخیل بسیار قوی هستند و از این قوه در ارتباط خود با دنیای خارج که دارند ، در بازی های خود از آن استفاده می کنند .این بازی ها ، میدانی برای شکوفا شدن خلاقیت آنها است .در زیر به وسایلی که می توان در اختیار کودک قرار دد تا با استفاده از آنها ، به بازی های تخلی بپردازد ، اشاره می کنیم .

وسایل برای بازی های تخیلی :

لباس های مردانه و زنانه ، تلفن اسباب بازی که کودک را تشویق به صحبت کردن می کند .یک زنگ که کودک برای ورود از آن استفاده می کند .ملافه ، پتو ، رومیزی ، وسایل آشپزخانه همچون یخچال ، ماشین لباسشویی ، عروسک و خانواده عروسکی ( پدر ، مادر و …) ، جعبه های محکم که کودک از آنها به عنوانم صندلی ، ماشین ، قطار و هاپیما استفاده می کند ، کلاه ، روپوش سفید و لوازم پزشکی

گاهی اوقات لازم است که در بازی آنها شرکت کنید و او را در بازی تخیلی اش همراهی کنید .

فیگور ماشا و میشا 2 عددی
فیگور ماشا و میشا 2 عددی

خرید اسباب بازی :

برای خرید اسباب بازی در هر گروه سنی و از هر نوع اسباب بازی ، می توانید به سایت اینترنتی پیام کالا مراجعه کنید و محصولات را مشاهده کنید .این فروشگاه ، انواع اسباب بازی از جمله آموزشی ، فکری ، انواع لگو ، انواع پازل ، انواع ماشین فلزی در اندازه و  مدل های مختلف ، عروسک ، اکشن فیگور در شخصیت های کارتونی ، انواع جغجغه و … را در اختیار دارد .برای خرید هر یک از محصولات ، با افزودن به سبد خرید و پرداخت اینترنتی ، محصول خود را در کمترین زمان دریافت کنید .در صورت بروز هر گونه مشکلی در روند خرید یا تحویل بسته ، با شماره های 09012030011،09012030022،تماس حاصل فرمایید .از اینکه فروشگاه اینترنتی پیام کالا ، را برای خرید خود انتخاب کرده اید ، نهایت قدردانی و سپاسگزاری را داریم .

 

دسته بندی اسباب بازی خرید اینترنتی دسته‌بندی نشده فروشگاه اینترنتی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط
محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت